Brann på Oppsal slukket: Beboer anmeldt etter frityrgryte-brann
En mann er anmeldt for uaktsom brann etter å ha forlatt en frityrgryte på komfyren. Brannen i 9. etasje er nå slukket, og brannvesenet kontrollerer ventilasjonsanlegget. Beboeren er kjørt til sykehus etter røykeksponering.
Nødetatene rykket ut til Oppsal etter melding om brann i leilighet i 9. etasje. Brannvesenet startet evakuering av blokkleiligheten.
Innsatsleder fra brannvesenet opplyste at bygget har god brannsikring, noe som begrenser faren for at brannen skulle spre seg til andre deler av blokka.
Brannen oppsto etter at en beboer forlat en frityrgryte på komfyren for å se på TV. Beboeren blir nå anmeldt for uaktsom brann.
Leiligheten er blitt ubeboelig som følge av røykskader. Beboeren er kjørt til sykehus for nærmere undersøkelse.
Brannen er nå slukket, og brannvesenet gjennomfører kontroller for å sikre at det ikke er spredning i ventilasjonsanlegget. Det er kun rapportert om én person som har fått i seg røyk, som er beboeren i den aktuelle leiligheten.
AI-generert innhold
Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.
Se originalkilde →