Brann i ubebodd enebolig på Øyem: Politiet planlegger krimteknisk undersøkelse
En ubebodd enebolig brant ned med full overtenning på Øyem søndag morgen. Brannvesenet har fått kontroll på brannen og jobber med etterslukking, mens politiet planlegger krimteknisk undersøkelse av åstedet når det har kjølt seg ned.
Nødetatene fikk melding om brann i en enebolig klokken 06:16 søndag morgen. En våken nabo oppdaget at det brant i kjelleren på huset.
Klokken 06:28 utviklet brannen seg til full overtenning. Undersøkelser tyder på at eneboligen er ubebodd.
Brannvesenet arbeider for å begrense skadene. Det skal ikke være fare for omkringliggende bebyggelse. Sørsivegen ved Øyem er sperret inntil videre.
Brannvesenet bekrefter at de har fått kontroll på brannen og fortsetter arbeidet med etterslukking.
Politipatruljene er nå ferdig på stedet. Åstedet blir sperret av med sperrebånd når brannvesenet er ferdig med etterslukking. Politiet har gjort undersøkelser og foretatt avhør, men kan ikke si noe sikkert om årsaken til brannen per nå. Krimteknisk hos politiet vil vurdere videre åstedsundersøkelse over helga når det har blitt kaldt på stedet og det er mulig å gjøre mer inngående undersøkelser.
AI-generert innhold
Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.
Se originalkilde →