Bulletinen
← Tilbake til forsiden
Oppdatert 01:01 Steinkjer

Mann i 60-årene kjørte inn i garasje og flyktet - pågrepet for promillekjøring i Steinkjer

En mann i 60-årene kjørte inn i en garasje i Steinkjer og flyktet fra stedet. Han ble funnet gjemt i et nærliggende hus og pågrepet for promillekjøring. Mannen blåste langt over lovlig verdi på alkometer og var så beruset at politiet ikke kunne avhøre ham samme dag. Politiet har opprettet sak og beslaglagt førerkortet.

Politiloggen Bulletinen Hendelse

Politiet fikk melding om en bil som hadde kjørt inn i en garasje i Steinkjer. Ingen personer ble skadet i hendelsen, men bilen sto fast i garasjen.

Føreren, en mann i 60-årene, flyktet fra ulykkesstedet til fots. Melder oppga at føreren tilsynelatende var sterkt beruset og at mannen var alene i bilen. Politiet fikk en beskrivelse av mannen og retningen han løp i.

Etter litt leting fant politiet mannen gjemt inne i et nærliggende hus hvor han forsøkte å skjule seg. Han ble pågrepet og tatt med til politistasjonen.

Mannen viste seg å ha langt høyere alkoholverdi enn tillatt da han ble testet. Politiet bekrefter at føreren blåste langt over lovlig verdi av alkohol i utåndingsluften på alkometer. Han ble tatt blodprøve for å få fastslått nøyaktig alkoholnivå i blodet.

Føreren var så beruset at politiet ikke kunne gjennomføre avhør samme dag. Politiet har opprettet sak og tatt beslag i førerkortet til mannen.

AI-generert innhold

Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.

Se originalkilde →

Kilde: Politiloggen

Originalkilde
God troverdighet