Svindlere utgir seg for å være fra Økokrim og politiet
Øst politidistrikt advarer mot svindlere som ringer og utgir seg for å jobbe i Økokrim eller andre politienheter.
Øst politidistrikt har mottatt mange henvendelser fra publikum som har fått telefon fra personer som presenterer seg som ansatte i Økokrim. Svindlerne manipulerer visningsnummeret slik at det ser legitimt ut.
Svindlerne kan også hevde at de er fra politidistrikt eller Kripos. Hensikten er å skaffe seg informasjon for å tømme folks bankkontoer.
Mer informasjon om denne type svindel finnes på Økokrims hjemmeside.
AI-generert innhold
Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.
Se originalkilde →