Bulletinen
← Tilbake til forsiden
øst politidistrikt

Svindlere utgir seg for å være fra Økokrim og politiet

Øst politidistrikt advarer mot svindlere som ringer og utgir seg for å jobbe i Økokrim eller andre politienheter.

Politiloggen Bulletinen Hendelse

Øst politidistrikt har mottatt mange henvendelser fra publikum som har fått telefon fra personer som presenterer seg som ansatte i Økokrim. Svindlerne manipulerer visningsnummeret slik at det ser legitimt ut.

Svindlerne kan også hevde at de er fra politidistrikt eller Kripos. Hensikten er å skaffe seg informasjon for å tømme folks bankkontoer.

Mer informasjon om denne type svindel finnes på Økokrims hjemmeside.

AI-generert innhold

Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.

Se originalkilde →

Kilde: Politiloggen

Originalkilde
God troverdighet