Tre personer til sykehus etter leilighetsbrann - el-sparkesykkel beslaglagt
Tre personer ble kjørt til sykehus etter brann i leilighet på Austadgata i Drammen. To personer ble evakuert fra balkong da brannvesenet rykket ut til mye røyk. En mann har brannskader på overkroppen, og en nabo fikk i seg røyk. Politiet har beslaglagt en el-sparkesykkel etter at batteriet trolig tok fyr. Brannen er under kontroll.
Nødetatene rykket først ut etter melding om brann i flermannsbolig på Austadgata i Drammen, hvor det brant i en el-sparkesykkel inne i en leilighet. Det var mye røyk i leiligheten. To personer ble evakuert fra en balkong. Det var ikke fare for spredning til andre deler av bygget.
Tre personer ble kjørt til sykehus etter brannen. En mann og en kvinne befant seg i leiligheten da brannen oppstod. Mannen pådro seg brannskader på overkroppen. En el-sparkesykkel ble tatt ut fra leiligheten i forbindelse med hendelsen. Politiet har senere beslaglagt el-sparkesykkelen for videre undersøkelser. Det fremstår som at det er batteriet som har tatt fyr. Politiet oppretter sak i forbindelse med hendelsen.
En mann i 30-årene som bor i leiligheten under leiligheten hvor el-sparkesykkelen brant, fikk i seg røyk og ble kjørt til legevakt for kontroll.
Brannvesenet bekrefter at de har fått kontroll på brannen og at el-sparkesykkelen er tatt ut av leiligheten. Både mannen og kvinnen som befant seg i leiligheten er ute og i sikkerhet.
AI-generert innhold
Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra Politiloggen. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.
Se originalkilde →