Ungdommer og unge voksne har høyest skjermbruk i Norge
Nye tall fra SSB viser at ungdommer og unge voksne er de mest aktive skjermbrukerne i Norge, med høy skjermtid også blant barn.
Ungdommer og unge voksne er de mest aktive skjermbrukerne i Norge, viser nye tall fra Statistisk sentralbyrå. Også blant barn er skjermtiden høy.
Barn og unge får mye av skjermtiden sin gjennom sosiale medier og digitale spill. De eldre aldersgruppene velger derimot fortsatt tradisjonelle medier når de bruker skjerm.
Hvor bekymret er du for økt skjermbruk blant unge?
0 stemmer
AI-generert innhold
Denne artikkelen er generert av kunstig intelligens basert på informasjon fra SSB. AI-en har omformulert og strukturert innholdet, men har ikke verifisert fakta uavhengig.
Se originalkilde →Relaterte saker
Nedgang i detaljhandelen i mai
Omsetningsvolumet i detaljhandelen gikk ned med 2,1 prosent fra april til mai, viser sesongjusterte tall. For perioden mars til mai var det en nedgang på 1,3 prosent sammenlignet med forrige 3-månedersperiode.
Kommunen er største bidragsyter til kirken lokalt
Kommunene samlet bidro med nær fire milliarder kroner til driften av kirkene og det lokale kirkelivet gjennom tilskudd til kirkelige fellesråd i 2025. Det utgjorde 65 prosent av driftsinntektene til fellesrådene.
9 100 hjortedyr ble påkjørt og drept
I alt 7 060 av de trafikkdrepte dyrene i jaktåret 2025-2026 var rådyr. I gjennomsnitt omkom 25 hjortedyr i trafikken hver dag.
Fall i utbytte
Aksjonærer i norske foretak mottok 857 milliarder kroner i utbytte i 2025. Utbyttet var 14 prosent lavere enn året før og falt dermed for andre år på rad.